Usch.. jag vet inte ens var jag ska börja - inte cancer va?

Jag vet att sånt här ska man inte gå och oroa sig alltför mycket om, men nu är det så...
Alla ni som fyllt 23 år och gruvar sig inför att gå och göra sitt livmoderhalsprov genom att göra ett cellprov.
Jag säger bara en sak! GÖR DET!!!
 
I vintras gjorde jag mitt första prov, fick provsvar och det visade att jag hade en
avvikelse som behövdes kollas upp ytterligare, gjorde om det för några veckor sen
och det visade samma sak.
Fick ett bre där det stod att jag var 1/50 som fått denna avvikelse... alltså 2/100 personer drabbas av detta.
Detta kan bero på att jag kan ha en början till cancer eller en infektion..
Alltså att det kan bero på att jag fått livmoderhalscancer..
 
 
Jag blev helt stum och tyst när jag igår läste brevet jag fått i fredags. Jag ville gråta, skriva oh skratta åt det på en och samma gång... Jag visste inte hur jag skulle reagera..
Jag trodde inte det skulle behöva hända mig, inte nu!
Jag är ännu endast 23 år fyllda... Inte genomgå detta ensam... Det trodde jag aldrig..
Familjen långt bort och ingen att gråta mot en axel när tankarna tar över en..
Jag försöker att se positivt på detta, men samtidigt, att få ett sådant besked är aldrig kul...
Så i november bilr det undersökning igen hos en läkare och isf operation för att kunna ta bort detta...
Fyfan säger jag bara...
 
Så alla ni som inte vågar eller oroar er för det, gör det nu, för än kan man göra något åt det!!!
 
/ Puss och kram till dig mamma som orkar följa med mig på detta!!! <3

Kommentarer
Postat av: Sara Göthberg

Men herregud! :( Tänker på dig Emmeli! Du är en så stark, fin och snäll person, Håller tummar och tår för dig och tänker på dig ofta annars också, så du vet. Kram från oss

Svar: Tack , åh vad fina ni är, Tack detsamma! Krama å hälsa till familjen!!!:)
Emmeli :)

2012-10-01 @ 21:33:18
URL: http://shittelitt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0