gräset är inte alltid grönare på andra sidan

Kom inte och säg att ni aldrig varit med om det.
Att man tror att någonting är bättre, några har det bättre än en själv eller att man bara inte nöjer sig med det lilla man har.
Jag antar att det aldrig någonsin kan vara en bra ursäkt, men det är trots allt en förklaring.
Jag tror vi människor aldrig ska nöja oss med det vi har, som folk säger, om man är nöjd går man aldrig vidare.
Det kan däremot också komma tillbaka till en... att få ett bakslag...
Alla har ni väl kännt, "- så jvla onödigt, varför skulle jag göra det där?
Det jag har lärt mig under tidens lopp är att jag är starkare än vad jag tror...
Jag kommer aldrig låta någon trampa på mig obestraffat... Visst måste man få sin tid att sörja.. att tänka och att fundera...
Vem av er har inte varit med om -"jag trodde att denne skulle ändra sig". Jag säger inte så för att vara bitter, för jag tror verkligen att folk kan ändra sig, men tyvärr visar sig oftast motsatsen.
Som en vis människa sa "-Det kommer va mycket till innan någon man är värd min kärlek."
Sitter inte här och är bitter utan det är bara sant... jag är värd det bästa även om det tar ont.
Det gäller så med allt, gå inte och är sur över småsaker hela tiden, bråka inte med er partner/familj i onödan.
Med en bra kommunikation kan man gå igenom allt! Det är min filosofi...
Känns som om jag skrivit en hel novell om det här. Jag ville bara dela av mig av några personliga rader såhär på lördagskvällen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0