Nå svammel

Vad heter ni?

Emmeli och Christoffer

Hur träffades ni?

Vi hade jobbat ett tag tillsammans på Sunes Gatukök.
 Efter mycket om och men började vi dejta efter jag
gjorde slut med min dåvarande kille.
Var verkligen inte meningen men så blev det iaf :)

Hur länge har ni varit tillsammans?

I januari hade vi varit tsm i 2 år. Så på ett ungefär 2 år och några veckor! ;)

Bor ni ihop?

 Ja det gör vi, är våran andra gemensamma lägenhet som vi bor i nu :)


Har båda körkort?

Klart vi har :)
Kommer du ihåg er första kyss?

Haha jo det gör vi nog båda.
Mitt förra förhållande tärde väldigt mycket på mig när  mitt ex inte 
var så rationell i sitt tänkande.
Så efter jag lyssnat och fått höra vissa saker
 om dittan och dattan satt jag bak på jobbet. Jag grät och var jätterädd.
 Christoffer satt och höll mig i handen och sa att allting kommer lösa sig....
 Nästa sekund kysste han mig.

Vem sa "jag älskar dig" först?

Jadu det vet jag faktiskt inte, jag tror att det kanske var jag.
Vi hade dejtat några månader och sen for han utomlands med sin familj.
När han kom tillbaka sa han att han ville berätta en sak.
 Men det var nog jag som sa det först... ;)

Vem är äldst?

Han, han är 27 år gammal och jag fyller 23 i höst.

Vilka stjärntecken är ni?

Han är född i januari så han är Stenbock och jag är skytt eftersom jag fyller år i november.

Vem är längst?

Han såklart, han är väl runt 185cm medans jag är 170cm lång :)

Vem sjunger bäst?

Haha ingen av oss men är det så att jag måste välja måste jag nog säga jag :)

Håller ni varandra i handen på stan?

Det händer .... haha ;)

Vad har ni gemensamt?

 Gymmet, skola, minnen, vänner, lägenhet, liv? ;)

Kände ni varandra innan ni blev tsm?

 Yes, vi hade nog kännt varandra i över ett år.

Blev du kär vid första ögonkastet?

Haha nej gud nej ;P Hade kille när vi träffades första gången.
Han flirtade nog med mig men jag brydde mig inte om det.
När jag sedan gjorde slut med mitt ex så blev jag nog kär sen första kyssen! <3

Har ni nån speciell låt?

Nej jag tror inte det, har nog aldrig haft en speciell låt med någon.....

Har ni stora framtidsplaner?

Gå ut skolan, få ett bra jobb, skaffa barn, bygga hus...
Allt detta i framtiden men det vi vill göra nu snart är att åka utomlands i höst tillsammans :)

Har ni gråtit i varandras famnar?

Ja vi har gråtit och skrattat tillsammans. Vem har inte det som har varit i ett längre förhållande?

Har ni varit utomlands tillsammans?

Nej men har stora planer om det, vi tar en sista minuten i augusti ;)

Vilket är ert bästa minne?

Minns inte, det är många, men jag tror det måste ha varit våran första kyss.
Kan fortfarande komma ihåg hur den kändes.

Vem lagar bäst mat?

Haha det är jag! Christoffer lagar aldrig mat och skulle han behöva laga mat
skulle jag aldrig äta den. Han älskar nämligen vanlig husmanskost som han
kallar det, isterband, rotmos, potatismos och fiskpinnar, ärtsoppa.....
Ah ni fattar! Äter inget av detta så jag lagar istället maten! :D

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?

Pluggar, gymmar och ligger någon stund i soffan och myser innan jag somnar
i soffan och Christoffer får tillbringa flera timmar att försöka väcka mig därifrån.
När jag väl somnar, och det gör jag på typ 5 minuter så vaknar jag aldrig.
Skulle kunna vara kärnvapen krig, det skulle inte bekomma mig ;)

Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?

Jo när vi inte är sura eller griniga på varandra det vill säga ;)

Bodde ni långt ifrån varandra då ni träffades?

Ja han hade lägenhet i Umeå, men efter 2 månader sen vi blivit tillsammans
flyttade han till min lilla etta på Nygatan, 31kvm men sedan har han bott i
Sthlm i över ett halvår också sen vi blev tillsammans.

Blir du lätt svartsjuk?

Nej egentligen inte, men saker och ting har hänt så jag har haft goda skäl till att vara det.

Brukar ni bråka?

 Ja vad ska man svara på det. Ja vi har haft våra bråk. Nu är det däremot slut med dem, det
finns ingenting så tärande som att skriva och säga elaka ord till varandra. Nej dags att vara
glada och uppskatta varandra istället! <3

 


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Jag vill bara tillägga att Emmeli faktiskt sjunger ganska bra, hon brukar sjunga när hon har hörlurar på och i duschen. Hon tror nog inte att folk ska höra henne, men hon hörs - tro mig! Tack och lov låter det inte som att hon stryper en katt eller plågar en hamster då hon sjunger.



Hon kan ju dock vara den sötaste som finns på denna jord! :)

2011-02-17 @ 16:22:43
Postat av: Emmeli

Haha du måste nog vara den sötaste som ens läser min blogg och skriver så fina ord! Jag älskar dig :)

2011-02-17 @ 20:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0