Satt och läste..

på Piteå tidningen och såg om att det blivit ännu en dödsolycka nästan där jag är ifrån.
Usch och fy, en liten klump i magen får man ju. Politiker  och budgeter och prat om en massa annat.
Som dem säger, hur många till ska sätta livet till innan staten/regeringen och trafikverket gör något åt det.
Har ju varit på tal om detta länge. Men tragiskt självklart!!!

"Ännu en tragedi inträffade i söndags på E4 mellan Boviken och Rosvik. En 69-årig man omkom efter en frontal kollision och han blev den femte som fick sätta livet till på den olycksdrabbade vägsträckan inom ett drygt år.

Förra sommaren omkom tre personer - två vuxna och ett barn - utanför Bertnäs efter att ha kolliderat med en buss och i januari dog en man i 20-årsåldern efter en kollision i Kopparnäs.

Tonen skärps
Samtliga fem hade sannolikt varit vid liv i dag om det funnits mitträcke på olycksplatserna - en åtgärd som Piteå kommun krävt i åratal. Nu skärper kommunledningen tonen mot Trafikverket som ansvarar för statliga E4.

- Nu måste Trafikverket och regeringen vakna till. E4 är en pulsåder i hela Sverige och det är inte acceptabelt att det saknas mitträcke. Man blir bestört över de prioriteringar som görs, säger kommunalrådet Peter Roslund (S).

Redan 2006-2007 var planen att bygga mitträcke på sträckan Boviken - Rosvik, men projektet sköts upp och nu finns det i Trafikverkets plan först 2016-2017.

- Pengarna har väl gått till storstadsregionerna i stället. Vi har sagt att vi är beredda att förskottera 50 miljoner kronor, men Trafikverket och regeringen har nobbat oss ändå, säger Peter Roslund"



Nej nu ska jag försöka att tänka på annat och plugga lite!
Det måste gå!! Sen så är det ju faktiskt så att jag och Emelie drar ju på Bodypump/spinning passet vid middagstid så det är bara dags att  börja hitta tagget till det!!
Puss och kram allesammans!! :)


Kommentarer
Postat av: Martin Repin Malmberg

Ge oss sverie tillbaka så som de var innan dom börja hata.motar beta oss i deras system bestämma vad som är rätt fel. kasta in oss i en cell..släng inte bort allt vi kämpa för, ge inte bort de till några...... jävla fucked up politiker



Ta sverige tillbaka via valurnan och ute på gatan



anarchy n freedom :D



2011-10-04 @ 12:03:08
Postat av: hanna

mina föräldrar förbi precis var bara några minuter från där när olyckan hände..

2011-10-04 @ 12:44:16
URL: http://oannah.blogg.se/
Postat av: Emmeli

JA det är tragiskt att se att man inte kan göra något åt detta helvete! Jävla prioriteringar staten verkar ha! Bygga om Umeå för att vi ska vara någon Europa kulturstad 2014 är prioritetat högre än vägar i norrbotten som är livsfarliga. Jag blir mörkrädd!!

2011-10-04 @ 23:38:05
URL: http://emskeli.blogg.se/
Postat av: Janne

Jag är den som överlevde i den där förbannasw olyckan...dödligt skadad..glad att jag klarade mig... ;-)

2011-11-23 @ 19:45:51
Postat av: Emmeli

Men fy tusan! :( Ja det måste du vara!Hoppas du inte skämtar med mig nu! Allt bra med dig?

2011-11-23 @ 22:20:47
URL: http://emskeli.blogg.se/
Postat av: Janne

Jag Mår så bra en kan göra med min skador. Krossad armbåge...mosad i munnen så att jag får äta pure mat några veckor till..Skit glad att jag lever med de skador jag fick..Hjärnblödning, hål i lungan..brutna revben handleder..vad säger man om sådant?? FYFAN kanske är rätta ordet.. Haré bra alla Kramizar från JAS

2011-11-24 @ 16:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0